joi, 16 octombrie 2008

Nimeni nu doarme

S-au dus zilele in care dormeam 12 ore din 24, pana imi bubuia capul. De la un timp dorm, in medie, 4-5 ore pe noapte. Cand ma trezesc dimineata, am impresia ca am dormit 5 minute.
Primii mei ani in care m-am trezit dimineata, in clasa 5-a-6a, erau altfel. Ma trezeam injurand si incercam sa ma consolez ca poate o sa dorm dupa-amiaza, cand ma intorc. Asta nu prea se intampla, insa. Eram dependenta de mult mult somn, macar cu gandul, daca nu practic.

Mereu m-am intrebat cum ar fi fost viata noastra daca nu am fi avut nevoie de somn. Mi-ar fi placut sa traim non-stop, fara pauza, sa interctionam in continuu cu ceilalti. Probabil am fi luat-o razna, mai mult decat suntem deja acum. Pentru ca nesomnul te face sa traiesti altfel totul.
Cand sunt foarte foarte obosita si n-am dormit, mi se pare totul mai amuzant, nu mai am putere sa ma enerveze ceva. Nedormit, esti mai vulnerabil, mai ametit. E un fel de drog.
Dupa cateva nopti in care dormi foarte putin, te obisnuiesti asa si, chiar daca nu ai nimic de facut, parca nu te-ai culca.

Pe langa starea aia fascinanta de oboseala, noaptea te face si ea sa o iei putin razna. Mama, ce imi plac noptile de vara! N-as dormi nicicand noptile de vara. E timpul potrivit pentru orice. Imi place linistea, racoarea, am inspiratie, am idei mai bune decat as avea in orice alt moment. Oamenii sunt mai calmi noaptea, mai sinceri, mai interesanti, mai frumosi. Ziua, fiecare joaca un rol, sau chiar mai multe. Noaptea esti doar tu, asa cum vrei sa fii si te simti bine sa fii.

Chiar daca nu e deloc placut sa iti pierzi noptile facand proiecte imbecile pentru facultate, exista si o parte buna. Ca te calesti, iti dereglezi programul si devii mai rezistent la nesomn. Cel putin eu o vad buna.

Si imi mai place cand pun capul pe perna. Chiiiiiiiil....
Momentul de liniste si eliberare totala, mai ales cand vine dupa mult timp.

Tindem sa devenim niste fiinte nocturne sau si nocturne. Fie ca sunt obsedati sa faca multi bani, au job de zi si de noapte, fie ca nu se mai satura de distractii sau au inspiratie de geniu noaptea, oamenii refuza somnul din ce in ce mai mult. Il indeparteaza cu incantatii si ambitie, cu autosugestie, ca totul este ok, ca mai pot, inca mai pot. Parca nu e chiar asa tarziu. Poate o sa dorm maine mai mult.

Niciun comentariu: