miercuri, 13 august 2008

Demonii reprezinta chiar si acum un subiect destul de problematic. Si asta nu din cauza ca vorbim despre o notiune a carei existenta nu poate fi probata unui sceptic, ci pentru ca mentalitatea oamenilor ii face sa isi tina gura sau sa spuna numai prostii in legatura cu acest subiect. O mentalitate care a ramas blocata undeva in trecut, in vremea Evului Mediu unde totul era controlat de Biserica cu ajutorul cuvantului lui Dumnezeu.

Majoritatea oamenilor au pastrat acele preconceptii penibile conform carora demonii sunt un subiect deja inchis despre care nu poti vorbi decat cu frica, dezgust, neincredere si chiar ura. Demonul este considerat o creatura infricosatoare, fara mila, dezgustatoare, animalica, condusa de ura si de placerea tiranica de a face omul sa sufere. Demonul este cel izgonit de Dumnezeu din cauza neascultarii sale, condamnat la existenta damnata, departe de tot ce tine de bine si frumos. Asta daca privim din perspectiva Bisericii, daca ne lasam in continuare indoctrinati.

Biserica a ajuns sa reprezinte doar o institutie prin carre orbii sunt ghidati in viata, o institutie care ofera norme morale celor care nu sunt in stare sa-si poarte singuri de grija, sa-si creeze propriul mod de a se comporta in societate.

Ce s-ar intampla daca ne-am scutura de toate aceste preconceptii? Unii ar spune ca ne-am lasa, in felul asta, prinsi in ghiarele pacatului, ne-am abandona „necuratului”.

Eu cred ca am reusi sa vedem in sfarsit adevarul dezbracat de hainele cu care a fost invesmantat de Biserica. Am avea puterea de a privi demonul si de a-i vedea adevarata fata, cea care pana acum era ascunsa in spatele ideilor noastre fixe si neintemeiate.

Dar daca am abandonat conceptia crestina mai putem acum impartii totul in demoni si ingeri? Mai putem folosi denumirea de demon? Sau tocmai Biserica a fost cea care a instituit demonul dandu-i un nume. Asta cred ca tine doar de limbaj, nu conteaza cum denumim ceva, conteaza ce anume intelegem.

Daca demonii si ingerii ar reprezenta doar o intrupare a raului absolut respectiv binelui absolut am ajunge chiar la conceptia Bisericii conform careia demonii reprezinta insusi conceptul de rau. Exact asta incerc sa evit.

Facem o concesie si continuam sa folosim denumirea de „demon”, numai ca prin „demon” vom intelege o entitate total diferita de demonul din Biblie. Aceasta entitate ar fi intr-un fel intruchiparea lui Lucifer.

Acel Lucifer care a incercat sa raspandeasca

Niciun comentariu: