duminică, 14 septembrie 2008

Ora doua.Liniste candida in camera de sus.Crema de corp,parfum de vara , pasta de dinti, fard si zambet luminos. Se pregatea sa plece. Radia de fericire.Se mai privi de doua,trei sau poate chiar sase ori in oglinda.Tremura usor emotionata. Pentru ultima oara o mai privi pe pustoaica ranjita din oglinda si pleca,inchinzand usa in urma ei.Drumul pana acolo a fost un calvar.Se privea neincetat in geamul masinii, zambind si incercand sa-si "linisteasca" bataile galopante ale inimii.
Ma intorc acasa,deschid poarta,amuzandu-ma teribil de Letty,catelusa noastra,care se cufunda adanc in iarba de sub visin.Am incercat sa o intarat sa ne jucam putin,insa fara isprava.Luna iulie ii sorbea toata energia.In contrast cu starea ei de spirit, apare motanul,plimbandu-se mandru printre firele de iarba.Il privesc,urcand alene scarile.Deschid usa.De clanta camerei gasesc agatate mirosul de fard si parfumul de fericire ale Isabelei. "Te-ai dus iar la el...",imi spun surazand.
M-am schimbat in ceva comod,mi-am luat cartea si-am coborat in curte.Era ora cinci dupa-amiaza.M-am asezat in hamac si-am citit pana te-ai intors.
S-a auzit poarta.Letty a alergat fericita.Stia ca aveai sa fi tu.Lasarea noptii se pare ca o mai revigorase putin.Ai luat-o in brate si-ai pupat-o.M-ai zarit intre cei doi pomi.Te-ai apropiat usor,plutind in zeci si sute de ganduri.Adormisem.M-ai sarutat linistitor pe frunte.Am deschis pleoapele si te-am reprivit ca in fiecare seara,radiand de fericire, cu acelasi zambet linistit si visator,mirosind a tine si a el.M-ai luat in brate si m-ai strans tare.Te-am rugat sa te asezi langa mine.Te-ai pus in dreapta mea si m-ai luat de mana.
Era luna plina.Noaptea pastrase din arsita zilei,mirosind a vara si a visin.De pe cer ne zambeau,stralucind,stelele.
-Isabel,mai tii minte?...."Luceafarul"...
-Desigur Vanesa...
Am continuat sa ne reamintim si sa retraim momente de mult ingropate in vreme,impregnate cu clipe de suspin si visare.De atunci trecusera sase ani, timp in care reusisem sa ne mutam la mine.Acum,ne intalneam de fiecare data seara,eu motaind in hamac cu cartea pe pantec,tu intorcandu-te visatoare,mirosind a fard, a el si-a note muzicale.

Niciun comentariu: