duminică, 14 septembrie 2008

Zambetul din ceasca de cafea

Ora unu noaptea.Dormisem mai bine de cinci ore.In sfarsit ma odihnisem si eu putin dupa saptamana obositoare pe care am avut-o.Adormisem imbracata.Groaznic!Nu suport sa dorm astfel.M-am mustrat putin,dupa care mi-am scos amortita camasa alba motolita de somn si pantalonii negri ce-mi strangeau pulpele.
Am aprins lumina.In oglinda, pe trumpu-mi gol stateau atarnate greoaie, zilele istovitoare ale saptamanii.
Mi-am atarnat prosopul alb de usa cabinei de dus si mi-am relaxat corpul sub stropii de apa fierbinte.Apoi, mi-am aruncat peste pielea ticsita de parfumul cremei de corp, tricoul verde,ce-mi acoperea coapsele.
Am dat drumul filtrului de cafea din camera alaturata.Intre timp mi-am plimbat privirea printre rafturile maronii ale bibliotecii,sorbind mirosul filelor ingalbenite de timp.Am zarit ascunsa printre volumele de istorie si poemele lui Eminescu,cartea cu coperti negricioase,pe care o primisem de la prietenii mei la varsta de 17 ani. In mijlocul acesteia se compunea din litere negre pe un fundal rosu, titlul cartii lui Eliade : "Isabel si apele diavolului".In susul primei pagini zaceau scrise in cerneala, trei randuri de urari beletristice,pe care cu siguranta Luli le scrisese in numele tuturor.Ea era ceva mai poeta...Acum o vad foarte rar, iar ceva mai des reusim sa ne impartim fugitiv ,la locul de munca, priviri melancolice,ce tanjesc dupa anii din liceu.
Revin cu privirea asupra cartii,rasfoind-o ca sa pot adulmeca mirosul timpurilor fara de griji.Imi amintesc ca la acea vreme mi-a fost destul de greu sa o inteleg,promitandu-mi ca o voi reciti de vreme ce voi mai creste putin.Insa de atunci nu am mai tinut-o niciodata in mana.Desigur mi-a fost usor sa ma decid ce am sa citesc.
Nu!! Cafeaua!...Am uitat de ea...Fara indoiala,se racise.Oricum nu-mi placea sortimentul pe care-l alesesem.
Am cautat in dulapiorul,mirosind a lemn de stejar,cutia cu cafea "irish cream".Deschizand usitele,am simtit parfumul lemnului inabusit in mirosul a zeci de sortimente de cafea si ciocolata.Am presarat cateva lingurite din cutia cu aroma de "irish cream" si-am asteptat gremuita in fotoliu.
Am tras perdelele peste geamurile incaperii,in care am dormit si-am asezat pe masuta de langa fotoliul de un maro sobru,lampa care-avea sa-mi lumineze paginile cartii.M-am asezat comod in fotoliu,sorbind in rastimpuri din ceasca alba cu inscriptia negricioasa "Davidoff".Citeam cufundata in aroma dulceaga a cafelei.Din cand in cand suradeam printre alineate,inecand in aceasi timp, in ceasca de cafea, un zambet cu aroma de "irish cream".

Niciun comentariu: